Kooli õppe- ja kasvatuseesmärgid

Kooli õppe- ja kasvatuseesmärgid on sätestatud Kuressaare vanalinna kooli õppekavas §2:

2.1 Lõpetades kooli on õpilane omandanud üld-, kooliastme ja ainevaldkonnapädevused.  

Õppe- ja kasvatuse aineüleseks eesmärgiks on põhikooli riikliku õppekava §4 lõikes 4 esitatud üldpädevuste (kultuuri- ja väärtuspädevus, sotsiaalne ja kodanikupädevus, enesemääratluspädevus, õpipädevus, suhtluspädevus; matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus, ettevõtlikkuspädevus, digipädevus), §7, §9 ja§11 kooliastmeti kirjeldatud pädevuste ning ainevaldkondades esitatud valdkonnapädevuste kujunemine, arvestades Euroopa parlamendi ja nõukogu 18.detsembri 2006.a soovituses, „Võtmepädevuste kohta elukestvas õppes“, sätestatut. 

2.2 Lõpetades kooli on õpilane saavutanud riiklikus õppekavas esitatud õpitulemused.  

  • Põhikooli lõpetamisel saavutatavad õpitulemused on kooskõlas kvalifikatsiooniraamistiku 2. tasemel kirjeldatud üldnõuetega: õpilasel, kes lõpetab põhikooli, on teadmised ainevaldkonnaalaste faktide kohta, põhilised kognitiivsed ja praktilised oskused vastava teabe kasutamiseks, et täita ülesandeid ja lahendada tavalisi probleeme, kasutades lihtsaid reegleid ja töövahendeid
  • suutlikkus töötada ja õppida juhendamisel, kuid mõningase iseseisvusega.    

2.3 Kool toetab iga õpilase individuaalset arengut  

  • Kool aitab kaasa õpilaste kasvamisele loovateks, mitmekülgseteks isiksusteks, kes suudavad ennast täisväärtuslikult teostada erinevates rollides: perekonnas, tööl ja avalikus elus. 
  • Õpilastele on tagatud eakohane tunnetuslik, kõlbeline, füüsiline ja sotsiaalne areng ning terviklik maailmapildi kujunemine.   Koolis on loodud eakohane, turvaline, positiivselt mõjuv ja arendav õppekeskkond, mis toetab tema õpihimu ja õpioskuste, enesereflektsiooni ja kriitilise mõtlemisvõime, teadmiste ja tahteliste omaduste arengut, loovat eneseväljendust ning sotsiaalse ja kultuurilise identiteedi kujunemist. 
  • Kooli õppekava läbinud õpilasel on kujunenud põhilised väärtushoiakud ning õpilane mõistab oma tegude aluseks olevaid väärtushinnanguid ja tunneb vastutust tegude tagajärgede eest. Õpilased on jõudnud selgusele oma huvides, kalduvustes ja võimetes ning omavad valmisolekut õpingute jätkamiseks järgneval haridustasemel ja elukestvaks õppeks. Põhikooli lõpetanud noorukil on arusaam oma tulevastest rollidest perekonnas, tööelus, ühiskonnas ja riigis. Ta suhtub sallivalt ja avatult maailma ja inimeste mitmekesisusse.  
  • Õpetuses ja kasvatuses pööratakse erilist tähelepanu eesti keele õppele, kuna tulenevalt põhikooli riikliku õppekava §3 lõikest 7 seisab eesti kool eesti rahvuse, keele ja kultuuri säilimise ja arengu eest.  
Avaldatud 10.02.2025. Viimati muudetud 10.02.2025.