Uudised

Tagasivaade 26. lennu lõpureisile Põhja-Poola 23.-27.04.2024 21. juuni Piret Seema

Laupäeval, 15. juunil lõpetas meie kooli 26. lend. Nüüd on hea aeg meenutada lennu ühist lõpureisi Põhja-Poola, mis toimus kevadisel kooliavaheajal. Reisi alustati 23. aprillil, kui kõigi üllatuseks oli varajastel hommikutundidel nii Kuressaare ja Saaremaa, kui kogu tee Lätimaani kaetud talvise lumega. Leetu jõudes oli õnneks tunda ka kevade hõngu.

Reisi korraldajaks ja giidiks oli Valjala kooli õpetaja Ülle Lahi ning sõidumugavusi pakkus Kalle Bussid OÜ. Reisi esimese päeva õhtuks jõuti Kirde-Poola Masuuria järvede alale Mragowo linna, kus nautisime järve kaldalt päikeseloojangut ja jalutasime armsas vanalinnas. Teise päeva hommikul asusime teele Swieta Lipkasse, et tutvuda Põhja-Poola kaunima barokse palverändurite kirikuga. Selles asub uhke barokkorel trompeteid puhuvate inglite kujudega, mis muusika esitamise ajal liikusid. See oli tõesti nii vaatamist kui ka kuulamist väärt meistriteos.  Edasi võtsime sihi Malborki (Marienburgi) suunas. Külastasime suurimat telliskindlust ning suurimat gooti kindlust maailmas – Malbork, mille ehitamisele kulus üle miljoni kivi ja ligi 230 aastat. Kohalik giid viis meid läbi Saksa ordu peakorteri, mille ordu oma alade kaitseks ehitas.  II Maailmasõda jättis Malborki linnuse varemeisse, kuid tänaseks on see suuresti üles ehitatud.

Peale põnevat külstuskäiku kindlusesse jätkasime sõitu Gdanski suunas, kuhu jõudsime õhtul. Õhtut sisustas enamus seltskonnast kohalike kaubanduskeskuste külastamisega. Pärast kolmanda reisipäeva hommikusööki tutvusime Gdynia ja Gdanski olulisemate vaatamisväärsustega. Külastame Gdynia Akvaariumi . Gdynia akvaariumis, millel on alates 2005. aastast olnud loomaaia staatus, esitletakse nelja maailmas esinevat biotoopi: korallriff, süvaookean, Amazonas ja Läänemeri. Akvaariumi asukaid võis leida hoone kolmelt korruselt, kokku 68-s akvaariumis.

Peale lõõgastavat akvaariumi külastust suundusime tagasi Gdanskisse. Vaatasime uut ja vana raekoda, Neptuni purskkaevuga Pikka Turgu, gildihooneid. Õhtupoolikul jätkasime sõitu Visla jõe kladal asuva Toruni suunas. Torun, on üks Poola ilusamaid linnu, mille süda on kantud ka UNESCO maailmapärandi nimekirja. Gooti arhitektuuri poolest üks rikkamaid Poola linnu. See on ka Mikołaj

Koperniku sünnilinn. Õhtul oli vaba aeg linnas. Peale hommikusööki viis giid kogu grupi jalutuskäigule vanalinna. Lisaks ilusale arhidektuurile on Torun tuntud kui kui Koperniku sünnilinn. Lisaks tunnevad kohalikud uhkust ka sealsete jõuluhõnguliste präänikute üle. Natuke sai präänikuid ka kaasa ostetud.  Võtame uuesti suuna Masuuria järvede alale. Õhtuks jõudsime Pisza linna, mis asus Rosi järve ääres, Pisa jõe suudmes. Peale hommikusööki asusime läbi Leedu ja Läti koduteele ning 27. aprilli hilisõhtuks jõudsimee tagasi Kuressaarde.

Poola üllatas meid oma külalislahkuse, puhtuse, suursuguse arhidektuuri ja ägedate kiirteedega!

Fotosid reisist näed siit: https://www.flickr.com/photos/vanalinna/albums/72177720317412948/page2

Kokkuvõtte koostas 9.b klassijuhataja Piret Seema.

Kokkuvõtte koostas 9.b klassijuhataja Piret Seema.