Uudised

6.a klassi õpilaste ja lastevanemate pärimuspäev 10. oktoober Kati Sokko

Laupäeval, 21. septembril toimus 6.a klassi õpilastele ja lastevanematele pärimuspäev. Pärimuspäeva teema "Kuidas tehta õunamahla?".


Klassijuhatajal on kodus väärtuslik õunamahla press, mille valmistas tema isa aastal 1972.
Elu ongi suur lõiming ja sellepärast klassijuataja ainete kaupa lõimingut välja ei too.

Päev kulges järgmiste tegevustega
1. 100 aastat vana krundi tutvustus.
2. Jalutamine aias ja erinevate õunasortide vaatlus (8 sorti).
3. Erinevate õunasortidest näituse tegemine, õunte risti ja pikilõigetega (õpilased ise tegid näituse, õpetaja juhendas).
4. Vana raudkäruga mulla vedamine (väike võistlusmoment).
5. Õunamahla tegemine ja selle maitsmine.
Õpilased tõid ise õunu ja aitasid kaasa ämbrite täitmisel õuntega. Õpetaja tutvustas vajalikke asju, mida kõike on vaja, et jõuda mahlani. Iga õpilane sai värsket õunamahla juua nii palju, kui soovis ja võtta koju kaasa värsket õunamahla .
5. Õpetaja väärtustas taaskasutamist ja õpetas õpilasi nõgestega purke pesema.
6. Purkide sulgemine.
Pestud pugid kuivatasime hoolikalt ära, siis panime pugi sisse ühe õuna ning sulgesime selle vana sulguriga. See oli põnev tegevus.
Õpilane sai suletud õuna koos purgiga koju kaasa. Õpilasel tuleb katset kodus edasi jälgida, mis õunast saab ?
7. Ühine söömine- õunakoogid, saiakesed, muhvinid jne. Laua katsid lapsevanemad ja klassijuhataja.
8. Klassijuhataja poolne kingitus osalejatele - pudel õunamahla ja purk õunamoosi.

Klassijuhataja eesmärk oli väärtuste õpetamine. Väärtuste kasvatamisega tegelevad lapsevanemad.

Klassijuhataja õpetas õpilastele väärtustama oma klassikaaslasi. Iga õpilase heaolu on oluline. Kui sinuga arvestatakse ja suheldakse, siis on kõigil meeleolu hea.

Liane Trei
6.a klassijuhataja

Klassijuhatajal on kodus väärtuslik õunamahla press, mille valmistas tema isa aastal 1972.
Elu ongi suur lõiming ja sellepärast klassijuataja ainete kaupa lõimingut välja ei too.

Päev kulges järgmiste tegevustega
1. 100 aastat vana krundi tutvustus.
2. Jalutamine aias ja erinevate õunasortide vaatlus (8 sorti).
3. Erinevate õunasortidest näituse tegemine, õunte risti ja pikilõigetega (õpilased ise tegid näituse, õpetaja juhendas).
4. Vana raudkäruga mulla vedamine (väike võistlusmoment).
5. Õunamahla tegemine ja selle maitsmine.
Õpilased tõid ise õunu ja aitasid kaasa ämbrite täitmisel õuntega. Õpetaja tutvustas vajalikke asju, mida kõike on vaja, et jõuda mahlani. Iga õpilane sai värsket õunamahla juua nii palju, kui soovis ja võtta koju kaasa värsket õunamahla .
5. Õpetaja väärtustas taaskasutamist ja õpetas õpilasi nõgestega purke pesema.
6. Purkide sulgemine.

Pestud pugid kuivatasime hoolikalt ära, siis panime pugi sisse ühe õuna ning sulgesime selle vana sulguriga. See oli põnev tegevus.
Õpilane sai suletud õuna koos purgiga koju kaasa. Õpilasel tuleb katset kodus edasi jälgida, mis õunast saab ?
7. Ühine söömine- õunakoogid, saiakesed, muhvinid jne. Laua katsid lapsevanemad ja klassijuhataja.
8. Klassijuhataja poolne kingitus osalejatele - pudel õunamahla ja purk õunamoosi.

Klassijuhataja eesmärk oli väärtuste õpetamine. Väärtuste kasvatamisega tegelevad lapsevanemad.

Klassijuhataja õpetas õpilastele väärtustama oma klassikaaslasi. Iga õpilase heaolu on oluline. Kui sinuga arvestatakse ja suheldakse, siis on kõigil meeleolu hea.

Liane Trei
6.a klassijuhataja